28-04-2015 - Salana
02-05-2015 - Punta (W) de la Vinyola i Pic de la Mina
29-04-2015

Després de diversos dies intentant anar al Bastiments, enganyo a la Goretti. Veien les piulades i el forum del web pensem que podrem fer-ho tot amb esquis.
Ens llevem a les 6 a la Cellera de Ter i a les 8 sóm al parking de dalt de Vallter. A les 8:30, després d'esmorzar ens posem els esquis on comença el telearrastre. Hi ha hagut regel i la neu esta suficienment dura. Tot i que semblava que feia fred, de seguida comencem a tenir calor. De seguida sortim de sota el telearrastre i enfilem per les pistes. Discutim si pujem pels tubs que hi ha a sobre el final del telecadira o pel coll de la marrana, ens decantem per la segona opció. La neu, com toca per época, canvia una mica en funció de l'orientació però és mante dura, transformant només un o dos centimetres on li ha tocat força estona el sol. Assolim el coll sense problemes, on em de saltrar una petita, molt petita, clapa d'herba. No cal descalçar. Seguim direcció cap a la pala i comencem a fer ziga zagues aprofitant una traça de fa uns dies. Hi ha alguan trossos amb neu podridota, però en general la neu de fa uns dies ha aguantat i ha endurit. Anem progresant sense falta de ganivetes, tot i que en algun gir les hauriem agraït. La Goretti que avui s'estrena, defalleix una miqueta i intenta escaquejar-se de fer cim. Falta molt poc i sabent que és fàcil remotibar-la, li torno a posar la idea del cim al cap. Al cap de res fem cim, ens treiem els esquuis per fer la carena per comoditat, però s'hi pot arribar perfectament amb esquis.

El temps aguanta fins les 12 aproximadament, començar a nevar una mica. Mentres erem el cim refresca força i endureix la neu de la pala. Baixem fins a buscar els tubs de sobre el telecadira, aqui amb neu primavera una mica fonda. Es deixa fer però no és molt disfrutona s'encarrilen una mica les cues. A partir d'aquí desfem el cami de pujada, amb neus primavera força rapida, i engaxosa al final de tot.

Com van dir fa dies, encara shi poden fer coses per aquí. La cara nord del Bastiments i el Bacivers estan ben carregats.